Listen to your heart there's nothing else you can do

15 oktober 2012 - Rotstergaast, Nederland

Roxette - Listen to your heart

Cultuur, gerechtigheid, klassenverschillen en de rol van de maatschappij daarin heeft me van jongs af aan aangesproken. Dit uitte zich op de basisschool al in pittige werkstukken en spreekbeurten over Unicef, India en kinderrechten. Op de middelbare school werd die interesse steeds groter.
Ik bezocht uit interesse en respect moskeeën, Clingendael, Boeddhisten, zwervers. Het deed zoveel met me. Het liefst was ik de hele dag Robin Hood die steelt van de gemene rijken en geld en goederen geeft aan de armen.
Ook na het VWO kon ik dit ‘een-betere-wereld-begint-bij-jezelf-gevoel’ niet loslaten en hielp ik een Marokkaan aan het werk en ondersteunde ik een vrouw bij haar gesprekken met psychologen en coaches.
Ondertussen hield ik me wel vast aan mijn eigen geloof en principes.
Dat ik nu naar Thailand ga om vrouwen uit de prostitutie te halen om ze een nieuwe kans aan te bieden, ligt in de lijn van mijn eigen verwachting. Het is wat ik altijd al deed, alleen is de problematiek nogal heftiger. Ik vind het superlief dat veel mensen bezorgd zijn en als ze zeggen dat ik voorzichtig moet zijn snap ik dat ook, maar ik ben niet wereldvreemd groot geworden en ik heb altijd goed op mezelf gepast, dus zie geen reden dat opeens niet meer te doen.
Morgen ga ik naar het Consulaat in Den Haag en krijg ik hopelijk mijn visum. Als ik hem heb, kan niemand mij meer tegenhouden. Zelfs Robin Hood niet…